AKU KAYA DUIT PECAH (syiling laitu)

Hasil telah berbuah! syiling yang sa kumpul cukup banyak suda untuk sa beli handphone baru. Tidak lah banyak sangat tp cukup2 la. wah...apaitu org bilang? sikit-sikit, lama2 jadi bukit. eya! tu syiling klu kasi susun boleh wat bentuk bukit suda. syiling ni sa kumpul dari sem 1. tp masuk sem 2, x banyak sangat sa kumpul sbb sa jarang2 guna duit suda. lgpun, setiap bulan lepas elaun bulanan sa kluar, sa akan kasi tinggal 100 ringgit atau 50 ringgit di dalam. xkan habis pya. haha cuba tgk gmbar di bawah. tu xlama lg jd hp.

Teka brapa jumlah da? hehe...jumlah da ialah RM 160.76 sen. sa tiba2 nmpk 1 sen ah di dalam. tp sa x smpai ati mo kasi asing da. haha. Sem 1 adalah 100 lebih. sem ni, 60 ja sa dpt kumpul...campur d bank lg tinggal 400. tambah lg elaun sa akan dtg...wahahaha...mo p melancong lg...kiki.

handphone apa yang sa beli? sa blum servay lg. mungkin sa p cari handfon2 yg sa buat ulasan sebelum ni. yang penting sa akan beli sony ericson. sbb sa dgr x byk songeh la hp ni. x bnyk sgt virus attack. tp kan sa dgr juga yg nokia skrg ok2 suda. tp sa x mo ambil risiko lg. tgk la hp nokia sa yang dibeli dengan harga RM 1300 skrg bertapuk dlm laci. lelong pn x smpi 50 ringgit mungkin. lgpun hp nokia keluaran baru2 skrg ni mahal2 belaka. iPhone? sa rasa dlm masa terdekat ni, sa masi bulum mampu. sa mo beli hp tanpa subsidi dr parents sa. bukan sa x mampu kumpul sampai sa mampu beli iPhone tp cuma sa perlukan hp baru segera. Klu sa bleh tahan dgn hp sa skrg, mungkin nex yer sa bleh beli suda...tp tiapala. yang penting ada camera, ada radio, ada mp3 dan ada flash kay camera da. hehe. pas elaun sa kuar, sa akan servay2 dulu. Klu suda beli, sa akan playang di blog sa..hahahaha. k gudnyte!!

0 comments:

Click To support kama....

About Me

My photo
Penampang Sabah, disanalah tumpahnya darah saya. aiasehmen.... berminat dalam bidang nyanyian dan hiburan. walau apapun, tak kenal makan tak cinta...

Pengalaman mengajar kita....

Buat pertama kalinya saya mula menulis blog untuk tatapan semua......pandai2 suda. tapi nda pa. segala informasi dan cerita pengalaman hidup bukan sahaja untuk dijadikan pedoman untuk diri sendiri tapi juga untuk yang lain. terutama sekali bila kita jatuh dan bangun semula. kerna itulah....hari kita x selalu indah....malah keburukan itu datang dri kita sendiri

Chat ja la....